Pagina's

dinsdag 9 juli 2024

Spannend!

 Was ik net Ann's rijpe aardbeiend gaan plukken (meermaals per dag, vóór de eekhoorns dat komen doen), stopt een RCMP pickup dwars over de altijd zo rustige straat! Ik dacht: de buren hebben gereclammeerd da'k mij niet mag of kan bukken, behalve om aardbijen te pikken... tot de bestuurder nogal zwaar bewapend uitstapt en dekking zoekt. Ik hoorde sirenes naderen... De vuilkar -net niet bij ons geraakt- moet rechtsomkeer maken. Meerdere politiemensen in de tuinen bij de overburen! De "back alley" werd afgezet waardoor Ann en kleindochter niet tot bij opa Herman geraken...




Even later vernemen we dat er zich drie huizen lager een gewapend probleem voordoet en of we in onze kelder willen gaan schuilen (niet dus). Tijdens mijn ochtendwandeling (ik stap om 08:30 en om 20:30) was er nog niks vreemd te merken

 daar bij de buren.



Enfin... We zijn inmiddels al drie uren later en en er is nog niks opgelost (de pickup's motor draait nog en een zwaar bewapende RCMP'er zit nog in dekking achter een boom, hier schuin tegenover).
Via de achterdeur sluip ik buiten: tijd om de aardbijen te gaan tellen!