Pagina's

donderdag 20 februari 2014

Kenmerkend hier... part 2.


1. Het weer, voor deze tijd van't jaar... overdag zonnig en soms best warm maar 's nachts duikt het kwik weer onder het vriespunt. Af en toe valt er nog een laagje sneeuw bij...

2. Het werk, voor een transporteur uit the Maritimes... met een lading fritjes onderweg naar een vrieshuis ergens in Pennsylvania.

3. Een grote garage zonder concurentie... verleent geen treffelijke service.

4. De herdenking van een heuglijke dag... tijdens de koudste winter in de vorige eeuw.




Grappig, hoe dooie beesten weer letterlijk de kop opsteken uit de smeltende sneeuw in de bermen. De black birds weten niet waar eerst aan de opruim van diepgevroren herten te beginnen. De toestand van het wegdek is erbarmelijk en de hersteldiensten weten -ook al- niet waar eerst te beginnen om al die potholes te dichten.
Al stuiteren en springen arriveer ik zo'n veertien uren te vroeg bij mijn losadres, in de hoop dat er "iemand" niet kwam of komt opdagen en ik die plaats kan innemen (niet dus, grrrr). Heb zelfs al een pre-plan binnen voor morgen, vrijdag. In York PA staat er een trailer banden op me te wachten welke in onze Montreal yard gedropt mag worden.


Betonmixers staan gedurende de winterperiode meestal stil.
In de staat New Jersey niet! Alle beschikbare drie en vierassige modellen krijgen een snowplow aangemeten en mogen in kolonnes en onder begeleiding de 4 keer 3 rijvakken van de New Jersey Turnpike sneeuwvrij maken en houden. Knap!



Voor het tweede jaar op rij mocht ik voor de trekker waarmee ik op mijn verjaardag bol een groot onderhoud organiseren. Het voordeel van mijn euh gezegende leeftijd is dat ik zelf voor mijn kadoos kan zorgen.
Bij Volvo in Moncton doen ze niks kadoo. Het probleem bij Luc's trekker geraakt maar niet opgelost en de helft van de foutcodes waarvoor Black Volvet "binnen" mocht schitteren alweer op mijn display.
Het was even op de tanden bijten toen ik merkte dat de poten van Black Volvet's paarden aan mekaar gebonden waren, tijdens het voorbije garagebezoek. De brandstofkosten bij Altantic Bear liepen deze winter blijkbaar zo hoog op dat Bjorn besliste om de maximum snelheid bij zijn trekkers van 105 km/u naar 100 km/u terug te schroeven. Het is niet anders...

Via de Tappan Zee Bridge.

De eerste zon haalt weer enkele chauffeurs uit hun winterslaap!
Mijn spitsbroeders Erik (met k) en John (zonder k) zijn naarstig in de weer om hier binnenkort het Hollands chauffeursgild te komen versterken. Trucker Bart zal rond deze tijd ook zijn Limburgse papierenwinkel rond hebben en gisteren kreeg ik van ex-collega Edwin bericht dat hij euh de d'Ardennen wil ruilen voor de Canada. Driver Valere keert terug van uit het zonnige zuiden en Mick is al opnieuw on the road (zie : blogs die ik volg : British Trucker Abroad).
Hoezo, chauffeurs tekort??


Goed. Dringend tijd voor meditatie...
(je moet focussen om te mediteren, maar ik kan niet lang genoeg mediteren om te focussen...)

Bergen blowen...


wordt vervolgd...