Pagina's

woensdag 12 februari 2014

12 februari...


... kom ik aan @ the farm en kan Black Volvet eindelijk eens naar the shop, om de steeds weerkerende foutmeldingen te herstellen en voor een broodnodig onderhoud. We zijn intussen al ruim 50.000 Km samen onderweg!
Phila in de ochtendspits...

Deze reis begon in the Maritimes NB en liep vervolgens via Philadelphia PA naar Montreal QC (lees: the eastern triangle). Nadat alweer een lekke band hersteld was werd mijn volgende lading bij McCain in Portage La Prairie MB verwacht om daar redelijk snel een retour vrachtje voor de frituur in Florenceville NB te krijgen.
Dit schrijft redelijk vlot maar was daar ruim elf dagen zoet mee.

Canada's grootste sneeuwpop, langs de ON-11.

Als er op "de steenweg" in Longlac dan nog eens een brandende trailer staat en de plaatselijke francofone vrijwillige brandweer niet de minste haast heeft, dan komen daar op vijf uur tijd gerust een paar honderd trucks muurvast te zitten. Commentaren via de CB waren niet voor publicatie vatbaar! En behalve langs enkele grote steden heeft de ON-11 op de meeste plaatsen geen uitwijkmogelijkheden, dus...
Een bijkomend gevolg is dat er bij de eerstvolgende truckstops, meer dan honderddertig kilometers richting oost en richting west opnieuw lange files zullen gaan staan aanschuiven om te tanken. Gelukkig zit #233084 in de kop van de file en haal ik het tot de Flying J in Kapuskasing.


Onderweg tijdens de lange reis schommelde de temperatuur zo ergens tussen de 5 graden overdag tot -31 graadjes 's nachts. In zo'n situatie is het belangrijk tijdig bij te tanken om condensvorming in de brandstoftanks te voorkomen.


Via Van's Canada Drive nam de Limburgse trucker Bart vorige week contact met me op en werd er enige informatie doorgespeeld over o.a. bedrijven welke hier naar werkwillige chauffeurs opzoek zijn. Bart vatte de koe bij de uier (ging dadelijk on-line solliciteren) en eerder deze namiddag kreeg hij al bericht dat hij in mei in Alberta verwacht wordt om voor de Siemens Group noordelijke ritten te gaan uitvoeren. Zijn droom -Alaska rijden- krijgt binnenkort vaste (ijs)vormen! Yesss! 

Den deze staat momenteel "top of the power board" in onze HAR yard en gaat er dus sebiet (??) vandoor met een vrachtje richting Moncton. Luc die pikt me aansluitend op bij de Volvo shop en daarop volgt dan een reset @ the farm.

Den troep, op de koffie @ BigStop Pembroke ON