Pagina's

woensdag 1 oktober 2014

Intussen in North America...


Het heeft wat geduurd maar ze hebben nu toch ook ebola ingevoerd in't zuiden. Daar in donker Afrika wou men doen geloven dat "den Amerikaan" dat virus bij hen uitgestrooid had om Afrika te vernietigen. Awel ja...
Nu is't bang afwachten hoe snel die epidemie van uit Dallas TX richting Canada reist.
In elk geval, volgens de statistieken leven mensen die veel lachen langer dan mensen met een terminale ziekte.



Beestjes op de voorruit...


Het moose-hunting seizoen is ook al gepasseerd. De toegestane volle drie dagen van jagen werd met twee dagen verlengd en op goed veertienduizend aanvragen werden vierduizendvijfhonderd jachtvergunningen uitgekeerd. Hoeveel trofeeen of slachtoffers dit opgeleverd heeft is mij verder onbekend. Feit is dat er hier jaarlijks nog meer mensen sterven als gevolg van aanrijdingen met een moose dan door jachtongevallen.

Door de berg heen...

Sta zonder uren, langs de I-90 W op goed een half uurtje bollen van de Buffalo - Ft Erie grens. Daar zou ik vandaag nog dik drie rij-uren voor Canada gekregen hebben waardoor ik net voor middernacht bij mijn losadres zou arriveren. Mijn Travel Agency doet anders zeer goed haar best want er ligt blijkbaar al een nieuwe  US-load voor me klaar in onze Toronto terminal!
Dat het herfst is was wel te merken aan de mooie prentjes uit voorgaande vertelselkes. Wat de blogbezoeker daarbij niet aanvoelt zijn de temperatuurverschillen tijdens zo'n ritjes in de eastern triangle. De thermometer schommelt grofweg tussen +29 overdag en -2 graden 's nachts!

Heb de voorbije maand al bij al nog 17,970 Km bijeen gekacheld en da's niet slecht, met zoveel vrije dagen!