Pagina's

woensdag 15 augustus 2012

Zoethoudertje...




Na een berg aan papierwerk en veel getalm komt eindelijk de bevestiging “approved” en mag ik via Luc voor Day & Ross gaan bollen.  Volgende stap : de provincie New Brunswick moet toestemming geven om voor die bepaalde job een buitenlander binnen te halen en die dus ook van een tijdelijke werkvergunning te voorzien. Deze procedure is opgestart en indien mijn toekomstige werkgever (= Luc) aan allerhande strenge voorwaarden voldoet én de papierhandel netjes ingevuld is kan de zaak op 3 à 6 weken geklonken zijn. Wordt vervolgd...


 

Tijd zat om dat immense land te gaan verkennen... in mijn euh Winkler Prins.   ;-)




File:Ca-map.png



Canada =

- esdoornsiroop
- 3 oceanen, aan 3 kanten
- 6 tijdszones
- Tim Hortons  (koffie en al)
- ‘s werelds langste Highway (7604 Km)
- 33 miljoen inwoners
- 6 miljoen daarvan zijn franstalig
- esdoornsiroop
- 42 nationale parken
- 3 inwoners per vierkante kilometer
- hockey is er de meest populaire kijksport
- Celine Dieet  (zanger en al)
- en bijna vergeten, esdoornsiroop

Ik weet alles half en van die helft weet ik d'helft niet zeker.

;-)